Persoonlijke details

Kandidaat
Geboortedatum 05-06-1956

Opleidingen

Reclame & Marketingonderwijs, SRM 1 - 2 - 3 en Accountmanagement
IVA B

Werkervaring

2008 Bestuurslid Activiteiten

2002 - 2008

Ontwikkelen en stimuleren van commercialiteit binnen de Aftersales divisie.; * ontwikkelen van nieuwe productpositioneringen * invoeren van Categoriemanagement * ontwerpen van IT-Systeemondersteuning * begeleiden en testen van designontwikkeling voor shopconcepten Resultaat: medewerkers denken en werken volgens moderne commerciële inzichten.

2002 Manager Marketing & Communicatie

* moderniseren van processen en omzetdoelstellingen behalen * ontwikkelen van een nieuwe communicatiestrategie * team voor productmarketing, planning en communicatie van 18 fte samenstellen; * reorganiseren van twee afdelingen tot een groep Verkoop, Product Management en Dispositie. * ontwikkelen en implementeren van nieuwe distributieconcepten * optimaliseren van relaties met diverse marktpartijen * ontwikkelen van de Volkswagen Krant (vier leer per jaar met een oplage van 4 mio.) * verbeteren van relatie met fabrikant; De dagelijkse leiding over 18 fte * Realisatie van omzet doel 80~100 miljoen Euro per paar * Realisatie brutowinst; Ontwikkelen en definieren van Aftersales businessplan en jaarbudget Resultaten: realiseren van de doelen en de organisatie op de kaart zetten bij de fabrikant.

1993 - 2002 Manager Finance & Business Planning

met het team (10 fte) realiseren van de doelstellingen binnen het budget (€1; * coachen en begeleiden van de afdeling Business Planning. * managen van een Europese projectgroep voor IT-systeem ondersteuning. * ontwikkelen en implementeren van een strategisch plannings- en rapportagesysteem * implementeren en coördineren van een kosten-, opbrengsten- en prognosesysteem voor Europa; De dagelijkse leiding over 4 fte * Ontwikkelen en definieren van projectplannen en beheren van projectbudgets (€1,2m); Ontwikkelen Resultaten: stapsgewijze acceptatie en verbetering van bedrijfsprocessen in een organisatie met cultuurverschillen.

1983 - 1993 Marketing Manager

Aftersales in Rijswijk en; * ontwikkelen van een nieuwe marketingdiscipline in de organisatie; * ontwikkelen van nieuw Communicatie- en Promotiebeleid en van dealer-ondersteuningscampagnes * totstandbrengen van nieuwe business (communicatietechnologie, beveiliging, comfort & entertainment) * implementeren van een logistiek systeem voor distributie van recyclingproducten; De dagelijkse leiding over 2 fte * Realisatie van omzet doel circa 40 miljoen Euro per paar * Realisatie brutowinst doel circa 14 miljoen Euro per jaar * Besteding van Promotiebudget van circa 15 duizend Euro per jaar * Ontwikkelen en definieren van Aftersales businessplan en jaarbudget; Resultaat: betere klantenbinding door verbreding van het dienstenaanbod, uitgedrukt in een significante groei van omzet en winst.

1980 - 1983 Office Manager / Sales Agent

* coachen, managen en moderniseren van een verkooporganisatie * opzetten van handelslijnen tussen fabrikanten en grootafnemers * opdoen van buitenlandervaring, o.a. met China en India; leiding geven aan zes medewerkers in de verkoopbinnendienst * begeleiden van de verkoopbuitendienst, vijf medewerkers *; De dagelijkse leiding over 8 fte * Input geven aan het businessplan en jaarbudget. Resultaat: vernieuwing van acquisititiemethoden en logistieke concepten.